وزير مسکن:
قیمت زمین و آپارتمان کاهش یافت


یزدفردا "سرویس خبر:نیکزاد از کاهش قیمت زمین و آپارتمان در سال جاری خبر داد و گفت:قیمت برخی مصالح مانند فولاد نیز ارزان تر شده است؛با گذشت 3 هفته از آغاز اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها ، قیمت مصالح ساختمانی تثبیت شده است و خدمات فنی ـ‌ مهندسی مانند گذشته عرضه می شود

وزیر مسکن و شهرسازی از کاهش قیمت زمین و آپارتمان در سال جاری خبر داد و گفت:قیمت برخی مصالح مانند فولاد نیز ارزان تر شده است.

به گزارش ی زدفردا به نقل از واحد مرکزی خبر ،علی نیکزاد،وزیر مسکن و شهرسازی،افزود : با گذشت 3 هفته از آغاز اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها ، قیمت مصالح ساختمانی تثبیت شده است و خدمات فنی ـ‌ مهندسی مانند گذشته عرضه می شود.

نیکزاد گفت : زمین در اختیار دولت بوده و هست و سیاست دولت هم واگذاری زمین رایگان 99 ساله با موضوع طرح ملی مسکن مهر است.

نیکزاد افزود : خدمات فنی ـ‌ مهندسی را شهرداری ها و سازمان های نظام مهندسی ساختمان در سراسر کشور عرضه می کند که قیمت آن هم افزایش پیدا نکرده است.

وی درباره دستمزد کارگران ساختمانی هم گفت: هزینه زندگی متأثر از حمل و نقل درون و برون شهری ، نیازهای عمومی و وسایل خانگی است اما در بازار این خدمات هم ثبات قیمت وجود داشته است.

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون و 800 هزار مسکن در حال ساخت است که شامل یک میلیون و 100 هزار واحد آن در شهرها ، ‌600 هزار واحد در روستاها و یکصد هزار واحد نیز در بافت های فرسوده است.

وی با بیان اینکه قطار مسکن مهر با توجه به حمایت و تأکید رئیس جمهور ، شورای عالی مسکن و شهرسازی ،‌ انبوه سازان و بانک مرکزی به سرعت در حرکت است ،گفت: در مرحله اول در بافت های فرسوده 50 هزار واحد مسکونی به بهره برداری می رسد.

نیکزاد با اشاره به اینکه نخستین بار در کشور 600 هزار واحد مسکونی روستایی بهسازی و مقاومت سازی می شود ، افزود: 300 هزار واحد ، عقد قرارداد شده که بی سابقه است.

وزیر مسکن با بیان اینکه بر اساس اعلام مرکز آمار و بانک مرکزی صدور پروانه ساختمانی در 8 ماه نخست سال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 57 درصد رشد داشته است ،افزود: در 8 ماه امسال برای 397 هزار واحد مسکونی پروانه صادر شده است.

نیکزاد گفت: در تهران نیز رشد صدور پروانه 78 درصد بوده و برای 60 هزار واحد پروانه صادر شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا